15 mln zł przychodów i 1,1 mln zł zysku netto Grupy Master Pharm w I kw.

 

 

Przychody Grupy w I kw. br., wynoszące blisko 15 mln zł, kształtowały się na poziomie niższym o 16% rdr. Przełożyły się na 1,1 mln zł zysku netto, co oznacza spadek o 63%, związany przede wszystkim z wpływem kosztów stałych, przy niższym poziomie przychodów w spółkach Master Pharm i Avet Pharma.


Duży wpływ na niższą sprzedaż Master Pharm miała mniejsza aktywność klientów i przesunięcie na kolejne kwartały części zamówień produkcji kontraktowej suplementów diety.


- Spadek przychodów Master Pharm wynikał z przełożenia przez naszego największego odbiorcę realizacji zamówień zaplanowanych na I kw., a także z konieczności przeprojektowania produktów dla innego dużego klienta, co również wiązało się z pewnym przesunięciem. Zamówienia te zostaną jednak zrealizowane w kolejnych kwartałach bieżącego roku i szybko wrócimy do zaplanowanych harmonogramów – wyjaśnił Jacek Franasik, Prezes Zarządu Master Pharm S.A.


Spółka zależna Avet Pharma, oferująca suplementy diety pod marką własną, odnotowała w I kw. sprzedaż na poziomie 2,6 mln zł wobec 4,4 mln zł w analogicznym okresie przed rokiem. Jak wyjaśnia Zarząd, na niższe o 41% przychody spółki wpłynęła zmiana strategii sprzedaży.


- W związku ze świadomą zmianą strategii sprzedaży w Avet Pharmie, zdecydowaliśmy o redukcji i odsprzedaży stanów magazynowych, co wpłynęło na poziom przychodów
– skomentował Prezes Jacek Franasik.


W I kw. 2019 r. Avet Pharma wprowadziła na rynek 2 nowe produkty – Burak Czerwony PLUS oraz Berberys SLIM. Obecnie portfolio marki Avet Pharma liczy w sumie 63 produkty.


W perspektywie najbliższych kwartałów Zarząd oczekuje wzrostu dynamiki sprzedaży Grupy, a także dalszego dynamicznego rozwoju w obszarze marki własnej.


- Sytuację z I kw. skutkującą niższymi rdr przychodami Master Pharm uznajemy za chwilową i oczekujemy realizacji przesuniętych zamówień w najbliższych kwartałach. Obecnie duży nacisk kładziemy na prace rozwojowe, m. in. nad nowymi składnikami suplementów diety, a także na rozwój oferty marki własnej, m.in. o produkty o wyższej marży, kierowane głównie do sklepów zielarsko-medycznych – stwierdził Jacek Franasik, Prezes Master Pharm S.A.
 

MASTER PHARM S.A. © 2015